Wielkanocne niespodzianki:) 03.04.2020 (piątek)

Witajcie Kochane Muchomorki w piatek:)

 

Przed nami weekend, czas odpoczynku i wspólnego spędzania czasu z najbliższymi. Na dziś mamy dla Was przygotowany dzień pełen atrakcji.

Rodzice, bardzo dziękujemy za zdjęcia. Bardzo sie cieszymy, że jesteście aktywni i realizujecie w miarę swoich  możliwości materiały przygotowane dla Muchomorków . Jeżeli jest jakiś problem, coś jest dla Was nie jasne, prosimy o kontakt z nami.

Każdego dnia prosimy, aby wyrabiać u dzieci nawyki częstego i dokładnego mycia rąk oraz rozmawiać z nimi na temat ich emocji.

 

Dziekujemy:)

Wychowawczynie:)

 

 

 Wesołą zabawę czas zacząć:)

 

1. "Myję ręce" Śpiewające Brzdące- piosenka o myciu rączek:)

 "Ręce myjemy- bo zdrowi być chcemy"- jak każdego dnia, tak i dziś zachęcamy Was do częstęgo i dokładnego mycia rączek.  Pomoże Wam w tym piosenka, którą możecie śpiewac podczas wykonywania tej czynności:). Higiena dłoni chroni nas przed chorobami zakaźnymi oraz bakteriami. Poniżej znajduje się plakat który, przedstawia etapy mycia rąk.

 

 

 Etapy mycia rąk

 

Instrukcja mycia rąk - oświata, handel, zakłady i instytucje ...

 

2. "Kotki myja łapki"- zabawa ruchowa.

Dziecko biega swobodnie po pokoju, zatrzymuje się i na hasło „Kotki myją łapki” naśladują kotka myjącego językiem łapki. Na klaśnięcie w dłonie, dziecko biega swobodnie. Na hasło ”Kotki piją mleko” – dziecko przykuca i naśladuje kotka, pijącego mleko z miseczki. Zabawę powtarzamy 3, 4 razy.

 

 3.„Jak się czujesz”- zabawa określająca uczucia  (Buźki do pobrania w załączniku)

 

"Dziś jestem..." - określanie swojego nastroju i nazywanie uczuć przez członków rodziny. W obecnej sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, nasze nastroje i emocje są mocno rozregulowane, często nie wiemy, jak je nazwać, jak sobie z nimi poradzić. Dzieciom jeszcze trudniej zrozumieć tę sytuację, dlatego zachęcam, aby codziennie spróbować nazwać swoje uczucia i znaleźć przyczynę takiego stanu. Proponujemy wspólnie z dzieckiem określić jak się dziś czujecie wykorzystując znaczki emocji. (W załączniku mają Państwo, bużki z emocjami do wydrukownia. Proponujemy je wydrukowac i przyczepić na patyczku bądź słomce)

 

 

4. "Domowe zasady"- ustalenie obowiązków i zasad w rodzinie.

Czy w Waszych domach panują ustalone zasady? Posiadacie taki „rodzinny kodeks”? Jeśli tak to jest bardzo dobra wiadomość! Jeśli nie, to możecie szybko to zmienić! Właśnie dziś jest ten dzień w którym stworzycie swój domowy kodeks!

Po co nam w domu kodeks?

Ponieważ nasze dzieci potrzebują jasno określonych zasad, które ustalicie wspólnie. Dziecku żyje się łatwiej, kiedy ma swoisty drogowskaz- co można robić, a czego nie- wraz z wytłumaczeniem. Co ważne, sami dorośli powinni przestrzegać wcześniej ustalone zasady i dawać przykład. Dzięki temu dzieci czują się pewnie i bezpiecznie. Pamiętajcie, żeby zasad nie było za dużo, bo dziecko w wieku przedszkolnym nie jest w stanie zapamiętać więcej niż ok.6-7 reguł. Sformułowane zdania powinny być jak najbardziej proste i przejrzyste. Żeby podkreślić, iż wszyscy akceptujecie zasady zostawicie na kartce ślad waszych rąk.

Sama lista zasad to nie wszystko. Aby dzieci pamiętały o niej, należy przypominać o zasadach  i pokazywać, że są w tym miejscu na naszej liście. A co najważniejsze- my jako rodzice musimy przestrzegać ustalonych reguł i dawać najmłodszym przykład. Dziecko uczy się przede wszystkim poprzez naśladownictwo. Także do dzieła. Poniżej przedstawiamy przykładowe zasady obowiązujące w domu:)

 

 

 Domowe zasady dziecięce:)

1. Nie krzyczymy.

2. Zawasze mówimy prawdę.

3. Troszczymy sie o rodzeństwo.

4. Sprzątamy zabawki.

5. Uczymy sie pilnie.

6. Czytamy książki.

7. Używamy grzecznych słów:

proszę, przepraszam, dziękuje.

8. Nie kłócimy się.

9. Myjemy ręce:

po wejściu do domu, po toalecie, przed jedzeniem.

10. Nie niszczymy zabawek.

11. Zdrowo sie odżywiamy.

12. Nie bijemy nikogo.

13. Opowiadamy o swoich kłopotach oraz swoich uczuciach.

14. Słuchamy polecen rodziców.

 

 

Napis na ścianę, naklejka - W tym domu - 159 :: Naklejkolandia

 

 

 

Regulamin domowy dla dzieci i rodziców – Segritta.pl

 

5.  "Pisanka"- wykonanie pracy plastycznej magicznymi rąsnącymi farbami:)

                                                                                                               

Na dzis mamy dla was coś ciekawego:)

Dzisiaj zapraszamy Was do zrobienia rosnących farb:)

Potrzebujecie:

1. Poł łyżeczki drożdży

2. 1 łyżka soli

3. 1 łyżka mąki

4. 2 łyżki ciepłej wody

5. 2 łyżki barwnika

 

Co należy zrobić...

Na początku drożdże i barwnik dodajemy do ciepłej wody. W oddzielnym naczyniu dodajemy sól i makę. Nastepnie roztwór wody, drożdży i barwnika dodajemy do soli z mąką i dokładnie mieszamy. Powstałymi farbami malujemy przygotowany wcześniej szablon pisanki na kartce papieru i wkładamy na 30 sekund do mikrofali:).  Poniżej znajduje sie filmik, jak przygotować rosnące farby:)

 

 

 

Czekamy na Wasze prace:)

 

6. "Pisanki" słuchanie wiersza D.Gellner. W oczekiwaniu na Święta Wielkanocene chcemy zachęci Was do wysłuchania wiersza pt. "Pisanki" D. Gellner.

 

           

"PISANKI"

D. Gellner

 

Patrzcie,

ile na stole leży pisanek!

Każda ma oczy

malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech

kolorowy

i leży na stole grzecznie,

by się nie potłuc

amily: comic sans ms, sans-serif;">przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki

nie są do jedzenia!

Z pisanek się wyklują

Świąteczne życzenia.

 

Pisanki | Pobierz Darmowe Wektory, Zdjęcia i pliki PSD

7. "Wielkanocne kodowanie"- nauka kodowania przez zabawę. (W pliku znajdują sie karty pracy do kodowania)